Postkantoortje spelen, brieven schrijven, postzegels maken en de brieven rondbrengen. Juf had de kerstkaarten bewaard en konden zo gebruikt worden .
Ook de eerste weektaak van groep 2 had het onderwerp POST. Alle 4 de opdrachten hadden hiermee te maken . Zo moesten de kinderen zelf een brief of kaart maken en schrijven naar iemand, en de envelop vouwen met een postzegel erop. Opa's en Oma's waren zeer populair om naar te schrijven!
Op de computer werkten de kinderen ook met thema POST . Kleuterplein, onze kleutermethode , heeft een heel educatief program op de computer mbt rekenen en lezen. Spelenderwijs leren ze tellen, luisteren en voorbereidend lezen samen met Raai de Kraai. Ook heeft Kleuterplein een werkboekje met goeie leerzame reken- en taalopdrachten voor kleuters. De kinderen vinden dit leuk om te doen: een eigen werkboekje met stickers! Dit was ook een opdracht van de weektaak.En een creatieve opdracht was dat ze zichzelf als postbode moesten tekenen met wasco en later met ecoline erbij verven. Ware kunstwerken zijn het geworden. Kinderkunst is zooo moooiii!!!!!
Ook de eerste weektaak van groep 2 had het onderwerp POST. Alle 4 de opdrachten hadden hiermee te maken . Zo moesten de kinderen zelf een brief of kaart maken en schrijven naar iemand, en de envelop vouwen met een postzegel erop. Opa's en Oma's waren zeer populair om naar te schrijven!
Op de computer werkten de kinderen ook met thema POST . Kleuterplein, onze kleutermethode , heeft een heel educatief program op de computer mbt rekenen en lezen. Spelenderwijs leren ze tellen, luisteren en voorbereidend lezen samen met Raai de Kraai. Ook heeft Kleuterplein een werkboekje met goeie leerzame reken- en taalopdrachten voor kleuters. De kinderen vinden dit leuk om te doen: een eigen werkboekje met stickers! Dit was ook een opdracht van de weektaak.En een creatieve opdracht was dat ze zichzelf als postbode moesten tekenen met wasco en later met ecoline erbij verven. Ware kunstwerken zijn het geworden. Kinderkunst is zooo moooiii!!!!!
Als er een opdracht af was mochten de kinderen er een postzegel achter plakken, zo kan je goed zien wat er al af is en wat er nog gedaan moet worden.
Om de weg die de kaart/brief maakt wat duidelijker te maken, hebben we de ouders gevraagd of zij samen met hun kind een echt kaart/brief wilden versturen: samen met mama / papa een kaart of brief schrijven naar jezelf, dan de postzegel erop en naar de brievenbus.
En dan is het afwachten tot de postbode jouw kaart of brief in de klas bezorgd!!
In de bouwhoek werden de post-sorteermachine en de postauto gebouwd!
Alles werd uit de kast gehaald om deze mooie bouwwerken te maken. (letterlijk en figuurlijk!!)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten